Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnnan, Jean; Mentis, Mandia; Somerville, Matthew P.; Holley-Boen, Wendy
TitelThe Learning Theories Profile: A Metacognitive Tool for Reflecting on Professional Practice
QuelleIn: Kairaranga, 21 (2020) 2, S.15-27 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1175-9232
SchlagwörterLearning Theories; Profiles; Metacognition; Measures (Individuals); Theory Practice Relationship; Graduate Students; Self Evaluation (Individuals); Foreign Countries; Resource Teachers; Reflection; Professional Identity; New Zealand
Abstract"The Learning Theories Profile" (LTP) supports professionals to locate various learning theories within four epistemological quadrants of the "Matrix of Perspectives." Professionals can use this tool to identify some of the theories they hold and to reflect on the alignment between their espoused theories and theories-in-use. Forty-four resource teachers used the LTP and demonstrated that they were guided by a range of theories, most commonly interactive theories. A strong relationship was observed between espoused and in-use theories. Participants' responses indicated the positive value of the LTP for supporting professionals to analyse and optimise interaction occurring in complex contexts of practice. (As Provided).
AnmerkungenMassey University. Private Bag 11 222; Palmerston North 4442, New Zealand. Tel: +64-6-351-3396; Fax: +64-6-351-3472; email: kairaranga@massey.ac.nz; Web site: https://www.massey.ac.nz/massey/learning/departments/institute-of-education/research/kairaranga/kairaranga_home.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Kairaranga" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: